close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגי ויטמינים ותרומתם לגופנו

מערכת שורשיט אלול, תשעט19/09/2019

ויטמינים הם מרכיב חשוב בחיינו ובתזונה שלנו, מהם הסוגים השונים?

תגיות:
צילום: pixabay
הגוף שלנו, כפי שאנחנו יודעים, צריך לצרוך מרכיבים שונים על מנת שהוא יוכל לתפקד בצורה טובה, חלקה ובריאה. מרכיבים אלו אנחנו יכולים לקבל דרך המזון שאנו צורכים, אך אנחנו יכולים גם לקבל אותו בדרכים אחרות, למשל, דרך כדורים, סירופים ובמקרה הצורך גם דרך הוריד, קרי באינפוזיה.

בין המרכיבים שאנחנו אמורים לצרוך על בסיס קבוע, נמצאים ויטמינים. אותם אנחנו יכולים לקבל, כאמור, דרך מזון שאנחנו אוכלים על בסיס יומיומי, בין אם זה דרך פירות, ירקות, בשר, וכן דרך מקורות אחרים, כולל דרך חיידקים שנמצאים בגופנו, אך
צילום: pixabay
יש מקרים רבים שאנחנו אמורים לצרוך אותם בצורות אחרות, כולל דרך כדורים אותם אנחנו יכולים ליטול מדי יום על בסיס קבוע, בעיקר אם יש לנו מחסור בהם.

לפני שנסביר בקצרה על סוגים של ויטמינים והתרומה שלהם לגוף שלנו, חשוב לזכור, מוטב ליטול כדור כזה או אחר, אחרי התייעצות עם אנשי מקצוע, אפילו שלא מדובר בתרופה, עדיין יהיה נכון לבקש המלצות וכמובן גם הסברים, מדוע אנחנו צריכים ליטול כדור עם ויטמין כזה או אחר, באיזו תדירות, מתי ולכמה זמן.

אילו ויטמינים קיימים וכיצד הם יכולים לעזור לנו
ישנם שני סוגים של ויטמינים, סוג אחד שמומס במים ואחד שמומס בשמן. הויטמינים שמומסים במים הם כל מה ששייך לוויטמין C וכן ויטמין B. אנחנו נקבל אותם דרך פירות וירקות. לכן מי שאיננו אוכל הרבה מהם, בפרט ילדים או מבוגרים, נדרשים ליטול כדורים או סירופים עם ויטמינים אלה. מאחר וילדים רבים, בעיקר ילדים קטנים, לא יכולים לאכול פירות על בסיס קבוע, אז נהוג לתת להם וויטמינים דרך סירופים שונים.

תרומתם של ויטמינים אלו היא למערכת החיסון, לצורך פעילות תקינה של חלבונים, הפקת אנרגיה ועוד.

לעומת זאת קבוצות הויטמינים A,E,K הם אלה אשר מומסים בשמן. אותם אנחנו נקבל דרך צריכת מאכלים עתירי שומן, כמו גבינות וכן בשרים. הם מספקים לנו חלבונים, ולהבדיל מהקבוצה הראשונה שנספגת מהר במחזור הדם, הקבוצה הו, נשמרת בכבד וכן ברקמות השומן, ועל כן אנחנו לא חייבים לצרוך כמות גדולה שלהם מדי יום. 
ויטמינים אלו שומרים על רקמות העור, רקמות החיבור, פיגמנטים, פקטורי קרישה וכן לראייה.

יוצא דופן בין הויטמינים, הוא ויטמין D, אותו אנחנו יכולים לייצר בעצמנו באמצעות חשיפה לשמש. אנחנו יכולים לקבל אותו גם דרך תזונה של דגים וביצים. בכל מקרה, הוא מסייע מאוד בספיגה של סידן, זרחן, וכן תורם לבניית עצמות ושיניים.

לפני סיום, חשוב להבהיר, כל הויטמינים חשובים, אך מן הסתם, הם לא היחידים שחשובים לנו, שכן יש מרכיבים נוספים שהגוף צריך לצרוך, וכן עלינו להקפיד לצרוך ויטמינים בכמות נכונה, מאחר ואם נצרך, נניח, יותר מדי ויטמינים דרך מאכלים עתירי שומן, אנחנו עלולים לייצר לעצמנו בעיות אחרות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה